Om blogging

Man kan si mye om blogging, men for meg er det å skrive blogg, og det og lese blogger en kilde til inspirasjon. Jeg leser mammablogger, øko-blogger, hobbyblogger, mer politisk vinklede blogger osv. og de forskjellige bloggene gir inspirasjon på forskjellige områder. Også det å skrive blogg er inspirerende for meg. Jeg blir inspirert til å finne på ting med ungene, ta bilder, dokumentere og filosofere litt mer rundt livet og mammarollen enn jeg kanskje ellers ville gjort. Det kan kanskje fremstå som overfladisk, men det er jo ikke sånn at jeg gjør ting med ungene fordi jeg skal skrive om det på bloggen. Det er heller sånn at jeg finner inspirasjon til å finne på ting gjennom andre blogger, og så håper jeg at kanskje noen får noen ideer ved å lese min. Noen ganger føler jeg at jeg må unskylde meg, «jeg leste det på en blogg» er liksom ikke noe kvalitets-stempel. Men jeg må si at som ei som kanskje ikke alltid velger den mest tradisjonelle vegen, er det veldig godt å vite at det er flere der ute som føler det på samme måte. Det å lese blogger, og skrive denne bloggen, har gitt meg en følelse av sammhold og tilhørighet til grupper jeg ikke visste om. Det har gitt meg en arena for å diskutere temaer som jeg kanskje ikke alltid finner det naturlig å diskutere med andre rundt meg, eller som vi er ferdige med å diskutere for lenge siden😉 Det er helt sikkert både positive og negative sider ved at man har et sosialt liv som inkluderer en gjeng mennesker som du aldri har møtt, og sikkert aldri kommer til å møte (skriver jeg mens jeg hysjer på mannen -ikke snakk med meg mens jeg skriver på bloggen!! ;)) Men jeg har foreløbig mest positive opplevelser, og vil anbefale alle som sitter litt på nettet ei kveldsstund og finne seg en favorittblogg eller to og følge.

Vi har vært en tur i Asker med bestemor i dag, og der holdt størstefrøkna en liten konsert helt uoppfordra…Hmm, kan ikke skjønne hvem hun likner på😉

20120327-221525.jpg

Legg igjen en kommentar

Filed under blogging, hjemmemamma

Legg igjen en kommentar

